fbpx

Gyakran Ismételt Kérdések

Egy 21. századi megoldásnál, mint az otthonok okosítása, folyamatosan merülnek fel kérdések. Ehhez összeszedtük a legfontosabb és leggyakrabban felmerülő kérdésekre a válaszokat.
Ezek röviden, tömören és közérthetően foglalják össze a lényegi részeket. Folyamatosan bővítjük a GyIK részt, így, ha olyan kérdése van, amelyet nem talál itt meg, forduljon hozzánk bizalommal.
1Mi jelent az Okos Otthon kifejezés?
Okos otthonnak nevezzük azokat az ingatlanokat, melyek:
  • Fel lettek ruházva különféle automatizált funkcióval;
  • Távolról vezérelhető;
  • Jelenlét szimulására képes;
  • Monitorozható a ház energiafelvétele, környezetre gyakorolt hatása;
  • Képes az érzékelői által szinte önálló döntést hozni.
2Miért jó nekem az Okos Otthon?
Önnek a kényelem, energiatakarékosság és környezettudatosság miatt jelent előnyt egy ilyen otthonban élni. Emellett pedig szórakoztató élményt is nyújt. Továbbá növeli az Ön ingatlanának értékét egy esetleges eladás vagy értékbecslés alkalmával.
1Milyen elemekből áll a Fibaro Okos Otthon rendszer?
A Fibaro Okos Otthon rendszer fő eleme Ön, akinek a kényelmét kiszolgálja a rendszer és akivel együtt él. Ezt követi a központi egység, ami vezérli az integrált egységeket és modulokat. Végezetül pedig a modulok, érzékelők melyek a kényelmi funkciókért felelnek: fűtésvezérlő, redőnyvezérlő, füstjelző, világítás szabályzó, stb.
2Hogyan vezérelhetem az Okos Otthonom?
A Fibaro Home Center alkalmazás letölthető Apple és Android okostelefonokra egyaránt. Emelett Amazon Alexa és Apple HomeKit rendszerekkel is kompatibilis. Ezen felül pedig számítógépéről a böngészőből is vezérelheti.
3Milyen eszközök illeszhetők a Fibaro rendszerbe?
Minden Z-Wave kompatibilis eszköz a Fibaro rendszerhez illeszthető.
4Internet kimaradás esetén mi történik?
A Fibaro rendszer a modulokkal vezeték nélkül, Z-Wave technológiával kommunikál, így nincs szüksége folyamatos internet csatlakozásra. A távoli vezérlés érdekében azonban szükséges hozzá az internet. Az internet megszakadás esetén a távoli vezérlési funkciók nem érhetőek el, így csak otthonról, belső vezeték nélküli hálózaton (WLAN) tudja vezérelni és monitorozni a rendszerét.
5Áramszünet esetén mi történik?
Áramszünet esetén a központi egység megáll, így a fő vezérlés megszűnik az egyes modulok felett. Így ez idő alatt manuális módon tudja vezérelni eszközeit. Azonban minden esetben javasoljuk, hogy szünetmentes tápegységet telepítsünk, ami át tud hidalni egy néhány órás áramszünetet.
6Mi történik, ha meghibásodik a Fibaro központi egység?
A Fibaro Home Center központi egység meghibásodása esetén az automatikus funkciók nem lesznek elérhetők. Így a csere idejére csak manuálisan tudja vezérelni a modulokat.
7Magammal tudom vinni a rendszert, ha költözöm?
Költözés esetén a rendszer leszerelhető és az új otthonába áttelepíthető és újrakonfigurálható. Így tovább tudja élvezni a Fibaro okos otthon megoldásait.
1Hogyan működik?
A Z-Wave jelátvitel egy kommunikációs protokoll, melyet a Zensys 1999-ben talált fel. Célja, hogy az épületeket vezeték nélküli jelátvitellel lehessen automatizálni.
2Mekkora hatótávolságon képes jelet átvinni?
A hatótávolság nagyban függ a tereptárgyaktól, mint fal anyaga, födém vastagsága, beton vasalata, azonban átlagosan 100 méteren képes jelet továbbítani.
3Milyen frekvencián működik?
A frekvenciák országonként szabályozottak. Magyarországon az NMHH alá tartozik és a 868,40 MHz-es sávszélességen működik.
4Kell-e hozzá engedély?
A használatához nem kell lakossági engedély, tekintettel arra, hogy a gyártó ezt már engedélyeztette.
5Mennyire biztonságos?
Információ-, és informatikaibiztosági szempontból a rendszer biztonságosnak tekinthető, az alábbi biztonsági elemekkel rendelkezik.
  • Pont-pont titkosítás;
  • Szimmetrikus AES 128 bites titkosítás.

Életvédelmi szempontból is biztonságos, tekintettel arra, hogy engedélyezett, tesztelt és biztonságos frekvenciáról van szó.

Forrás

6Mennyire sugázor?
A Z-Wave rádiófrekvenciás sugárzása körülbelül kétszázada a mobiltelefonénak.
1Honnan tudom, hogy mire van szükségem?
A személyes konzultáció alkalmával teljes körűen felmérjük az igényeit és bemutatjuk a lehetőségeket, így szakértőnk segítségével szélesebb képet kaphat a Fibaro Okos Otthon rendszerekről.
2Hogyan rendelhetem meg az Fibaro Okos Otthon rendszert?
A személyes konzultáció és helyszíni felmérés után árajánlatot készítünk Önnek, melyet jóváhagyás és az előleg megfizetése után tud megrendelni. Hívjon minket!
1Mivel jár a rendszer telepítése?
A rendszert kiépítését "Tiszta telepítéssel" végezzük, így károkozás nélkül tudjuk a lehető legmagasabb szinten lebonyolítani a kivitelezést. Az egyes érzékelőket néhány csavarral rögzítjük a megfelelő felületre, így azoknál szükséges egyedül a fúrás.
2Tiszta telepítés
Tiszta telepítésnek nevezzük a vésés, horonymarás, bontás nélküli telepítéseinket. Mivel rendszereink elemei vezeték nélkül kommunikálnak egymással, így adatátviteli kábelre egyáltalán nincs szükség. Kivétel képez ez alól bizonyos esetekben a tápellátás és a központi egység internet csatlakozása.
3Mennyi idő a rendszer kivitelezése?
A kivitelezési idő függ a rendszer komplexitásától a modulok és érzékelők számától. Átlagos kivitelezési idő 2-5 munkanap.
4Milyen műszaki előfeltételei vannak a telepítésnek?
A központi vezérlő egységhez szükséges:
  • 230 V dugalj;
  • Internet kapcsolat.

Kapcsolók, dugaljak, modulok:
  • A szerelvényeket javasolt mélyített szerelvénydobozba telepíteni a hozzáférhetőség és könyebb szerelés végett;
  • Javasolt a modulokat továbbá flexibilis (MT) vezetékkel szerelni a merev (MBCU) helyett;
  • A vezérlő modulokhoz a fix fázis mellett a Nulla (0) vezetéket is szükséges használni.

1Eszköz garancia
A Fibaro eszközökre a gyártó 2 év termékgaranciát vállal, így meghibásodás esetén az eszközt díjmentesen cserélik. Nem minősül garanciális hibának a rendszerek szoftveres vagy hardveres környezete cégünkön kívüli megváltoztatása miatt keletkezett hibák. (Pl.: Operációs rendszer frissítésből fakadó hiba, szerverek/switchek/routerek lecserélése vagy átkonfigurálásából fakadó hiba.)
2Hogyan működik a telepítői garancia?
Telepítői garancia időtartama 1 év, amely magába foglalja a szerződés szerinti telepítés során esetlegesen felmerülő problémák kijavítását. Pl.: Nem megfelelően rögzített érzékelő.

Garanciát nem képező esetek:
  • A rendszerek szoftveres vagy hardveres környezete cégünkön kívüli megváltoztatása miatt keletkezett hibák. (Pl.: Operációs rendszer frissítésből fakadó hiba, szerverek/switchek/routerek lecserélése vagy átkonfigurálásából fakadó hiba.)
  • Amennyiben a megrendelő külön kérésére át kell adjuk a telepítői hozzáférést a rendszerhez.
  • Amennyiben más cég végez változtatásokat az általunk telepített rendszeren.
  • Szakszerűtlen használatból fakadó hiba.
 

Felkeltettük érdeklődését?

 

Felkeltettük érdeklődését?